Огляд моделі Amodel "Енергія-Буран"

Не вагаючись стверджую, що модель човника багаторазового використання «БУРАН» і всієї ракетної системи «ЕНЕРГІЯ» є одним з наймасштабніших проектів в модельному світі цього року. Розміри моделі (висота близько метра) говорять самі за себе. Щось схоже спадає на думку при згадці моделі Space Shuttle від американського виробника Revell-Monogramm (RVM5089).


Красива мрія - поставити ці дві моделі поруч, але є невеличка проблема, а саме: їх загальна вартість наближається до річного прожитковому мінімуму. Модель від Монограма дуже стара, але чудово деталізована (є не тільки інтер'єр, але і вантажний відсік з телескопом, вантажною стрілою і штучним супутником). І якщо знайти і купити зараз спрощену версію цієї моделі (тільки шаттл «Діскавері» або однотипні «Ендейвор» і «Атлантіс») можливо з огляду на її постійного перевидання, то придбати повний набір (шаттл «Коламбія» з бустерами-прискорювачами і паливним баком) буде ой як непросто - модель не перевидавалася з 70-х років минулого століття. Підкреслюю - ми говоримо про масштаб 1 до72 (у Revell-Monogramm є така ж модель в масштабі 1 до 144), всі ж інші виробники воліють виготовляти моделі ракетних систем в 144 масштабі та менших.
У великих масштабах випускаються супутники і місяцеходи, але не ракети, які виводять їх в космос. Виходить, що тільки дві країни в світі змогли створити ракетно-космічний комплекс багаторазового застосування, і дві фірми у світі випускають моделі цих систем в 72 масштабі.


Повернемося до моделі від фірми Amodel. Цей виробник вже давно практикує виготовлення великих корпусних деталей виклейкою зі скловолокна, із застосуванням епоксидної смоли. Це робота штучна, а не серійне лиття - фактор, що визначає чималу ціну на модель, а ще й недешева поліефірна смола. У наборі знаходиться зібраний корпус і крила, бустери і паливний бак, склеєні між собою для зручності моделістів тієї ж епоксидною смолою.


Всі інші деталі виконані за технологією лиття під низьким тиском. Це так само фірмовий знак від Амодел. І в першому і в другому випадку технологія добре відпрацьована і деталі відлиті бездоганно, без облою і вм`ятин, наближаючись за якістю до кращих виробників моделей цім способом лиття.



Всього 42! рамки, 3 з яких відлиті з прозорого полістиролу.
Завдяки великій кількості однакових деталей вдалося уніфікувати і рамки. У наборі знаходиться по два, три і навіть чотири однакові рамки. Відливки з сірого полістиролу, кромки на тонких деталях (наприклад сопла двигунів) акуратно виведені і не потребують додаткової обробки.


Що стосується розкрою моделі - то їм виділяються тільки керуючі поверхні і механізація крил. Справа в тому, що справжній човен покритий термо-ізоляційними плитами з керамічного волокна (їх близько 38 тисяч), виготовлених з великою точністю і утворюючих в 72 масштабі практично рівну поверхню.
Інструкція покрокова, проста і зрозуміла. Доволі дрібно деталізована кабіна пілотів-космонавтів, але декаль (наклейка) на дошки приладів не передбачена і їх потрібно фарбувати. Але всю цю деталізацію, все одно видно не буде, через невеликих розмірів кабіну, яку ще потрібно затонувати. Полістирольні деталі слід приклеювати до епоксидних за допомогою ціакрінового «Супер клею», краще гелю.


Декаль і схема розфарбовування на один варіант, На 15 листопада 1988 року, коли був здійснений перший і єдиний безпілотний випробувальний політ «Бурана» на навколоземну орбіту з приземленням в автоматичному режимі на п'ятикілометрову смугу біля космодрому Байконур. А потім у великої країни скінчилися гроші на космічні програми, а потім не стало і цієї країни ... А модель є, модель гідна будь-якої колекції і надійшла в продаж однією з перших на Україні в хобі-маркет modeli.com.ua. Фірма А-модел є давнім і надійним партнером цього ресурсу, бажаємо їй творчих успіхів і нових цікавих моделей.


Залиште свій коментар
Ваше ім'я
Електронна пошта
Коментар